dimecres, 30 de maig del 2012

Beneficis de la dolç- teràpia

Quins efectes té ser dolçainer?
Com ens afecta esta condició?

No és cap conya la pregunta. Per exemple: 

- Els tenistes(dretans) desenvolupen molt més el braç dret que l'esquerre i tenen l'anca dreta del cul un 20% més musculosa que l'esquerra (això ho he llegit).


A nosaltres ens passa algo paregut?

- Home, jo des de que toque la dolçaina he engreixat vora 15 kilos. Però no trobe cap evidència científica que recolze la hipòtesi.

- Diuen que tocar un instrument millora la inteligència... però jo ja tocava el tabal, el triangle i la pandereta... més inteligent no crec que em faça per tocar la dolçaina.

- També algun psicòleg atrevit diu que 'incrementa la confianza en uno mismo'. Això sí que pot ser, però estem parlant de la dolçaina!! 
Dóna igual com toques, sempre que vages a fer una peça on hi haja un agut (Mi o Sol) o un passatge algo complicat, els companys estaran en el culet apretat i concentrats esperant eixa ditxosa nota... I quan la faces..."Bufff, jejeje" respiraran i faran una risseta  maliciosament condescendent. 

- Diuen que reduix l'estrés. Ja!  
A mi l'únic que fa és estressar-me més. La meua felicitat és basa en que el profe haja tingut un bon dia i alce la mà a l'hora de passar-me els exercicis.


- Ah, esta és bona. També diuen que desenvolupa la sensibilitat!
I tenen més raó que un sant. He vist a molta gent plorar mentre passaven dolçaines tocant.


Però... algun canvi físic heu notat?
Jo sí.

- Jo ara en els aniversaris unfle els globos més ràpid que els meus amics. Ho faig de diafragma!
Sabeu allò que intenteu fardar d'algo... i te n'anadones que ningú et mira quan ho fas o que a ningú li importa el més mínim que sigues un crack unflant globos??
- Mira, mira!! Que ràpid unfle els globos!!
-- Molt bé, molt bé... sabut!! valent!! Eixe és el meu xic!! Passa'm la coca-cola fes el favor...