dimecres, 18 d’abril del 2012

Què cobres per tocata?

Vos escric una conversa real del meu primer profe i un altre dolçainer:

-Escolta, que cobres per tocar?
-- Res.
-Res?? Com que res?? Enfonsaràs el mercat!!
--El que sents. A mi m’agrada la dolçaina, m’agrada tocar i ho faig de bades.
-Aleshores???
--Jo cobre per les hores que em fan perdre esperant a fer l'acte…

 ----------------------------

Be, això és algo que a tots se'ns ha passat pel cap alguna volta. Anem a analitzar quin deu de ser realment el nostre jornal.

Primera hora. Aquesta hora es la que s’usa en el viatge.
Posem per exemple que has d’anar de Benimaclet a Torrent, de Pego a Gandia o d’Elx a San Vicent del Raspeig. Arrodonim a uns 30 minuts, que entre l’anada i la tornada es l’hora de viatge.

Segona hora. Aquesta la podem desgloçar en:
  > 30 minuts. Si l’acte comença posem a les 19:30, et citen per a les 19:00. Després tu com a professional, per a no fer tard, arribes a les 18:45.
  > 20 minuts. Perque es retrassa l’acte.
  > 10 minuts. Per a consultar-se tots i que, al final, algú et diga que ja has acabat.

----------------------------
TARIFES segons conveni:
  1. Si fórem mecànics que cobren el desplaçament a 38€/h: serien 76€
  2. Si fórem perruquers canins a domicili: uns 25€/h serien 50€
  3. Els electricistes cobren a 42€/h: per tant cobrariem 84€
  4. Un advocat uns.... €/h millor ni pensar-ho.
Ara, tot això SENSE CONTAR: la urgència, les dietes (esmorzars o cervesseta de la vesparada), tots els viatges que fas després per a cobrar i alguna cosa més que segur que se m’oblida.

I sense cobrar la tocata!! Que ja he dit que és gratis.




3 comentaris:

Pau ha dit...

Ben tirada aquesta... però fas curt.
Jo ja firme on calga per començar 20 minuts tard i no 1, 2, 3 hores... o eixir a les 12 en bus cap a Castelló per a tocar a les 9 de la nit.

Per cert, tinc una botella d'herbero per a tú (de part de Mayte).

Manolo ha dit...

Ooohh, que gran Mayte!! Ja li donaré les gràcies.
Amaga-la be, no siga cas que se t'ocórrega provar-la!!

Per cert Pau, la converça inicial del post és d'un dolçainer molt conegut teu. T'ho imagines, no?

Pau ha dit...

Ja ho havia pillat, ja... (la conversa no l'herbero)