diumenge, 14 d’agost del 2011

Quant de temps dura una canya de dolçaina?

Hi ha molts articles diferents sobre les canyes de dolçaina . Alguns són molt interessants. He llegit un que, fins i tot, posa imatges d'un tall transversal d'una canya vista al microscopi.

Quant de temps pot durar una canya?   Depen de moltes variables:
- Si ets novençà, sol durar menys
- La forma de tocar, apretes més o menys la canyeta.
- De qui siga la canya
- El temps també influeix molt: estiu, tardor, hivern...
- Cóm la manipules

No hem d'oblidar que soc un humil educand de dolçaina.  I, per tant, patisc de tots els mals de la meua condició.
En aquest cas, patisc del mal de... "la canya única!"

En aquests moments dispose d'unes 4 canyes, i 'bones' només una.
Lo de bones apareix entrecomillat perque em referisc a 'canya educada'. Ja en prou feina trec temps per a assatjar, com per a traure temps per a domar més d'una canya!

"La durada d'una canya, per a mi, no es comparable, ni de lluny, amb la durada de la cara de tonto que se'm queda quan en trenque una"

Ja se ja se, el meu profe ja m'ho diu: "N'has de tindre com a mínim tres treballades"
Jo ho intente, però no puc. Sona tan be quan la tinc domada, que començar de zero amb una altra... demà.  I demà, demà.... al final: mèèèèèc!! CAGADA.