dimarts, 24 de juliol del 2012

Nyas, en tota la boca

Hi ha frases que motiven a viatjar, a llegir, a estudiar...
Hi ha d'altres que conviden a abandonar tot allò que estàs fent.

Pose unes frases que he sentit, llegit o que m'han dit, absolutament desmotivadores.
En molts cassos el pitjor del tot és qui les ha dites: els propis pares!!


1.  Neneeeee, échale mierda al instrumento ese y pita padentro!!!
(Açò li ho va dir el pare d'un amic al fill dolçainer)


2.-Un tuit de fa uns dies


3. Mon pare:
I no has pensat en tocar el clarinet del uelo?
Farà menos ruido, no?


4. Mon pare vegent algo de música a la tele (El Conciertazo de la 2 o algo així):
Que bé toquen! Fea temps que no sentia tocar tan bé!
(moments abans jo estava assajant)


5. La meua novia, parlant de mi als seus amics:
- Pues Manolo toca la dolçaina. Mirad este video.
No toca tan mal, es que el instrumento es así.
(És andalusa, eh)


 6.  Un amic:
- I on assajes?
-- Tenim un local.
- Clar, perque seria insoportable a casa.






 

6 comentaris:

Anònim ha dit...

I encara així nosaltres seguim. Altra característica dels dolçainers: caborros XD

Pau ha dit...

A mí me'n han dit unes quantes que no sé si desmoralitzen, però que toquen algo la moral...

1-. Yo sé tocar "eso" ("eso" es la dolçaina) por ue tocaba la corneta en la mili.

2-. Ah... ¿pero para tocar "eso" hacer faltar saber música? (frase típica del faller que et contracta per donar classes a la seua falla quan li ensenyes el métode que s'han de comprar)

3-. No et fa mal el cap tot el dia amb el "patapam patapam" (tabal)?, jo estic ja fins els ous (i portavem 20 minuts de passacarrer)

4-. 400 euros una flautilla (en realitat es diu dolçaina)??!!! Joder, pues la de mi hijo del colegio solo vale 10 y suena de puta madre. Se la compré en los chinos.

5-. Jo no vull ser professional, en tocar els maulets i la muixeranga em conforme. (podeu substituir maulets i muixeranga per Ramonet i Amunt València / Albades, etc.)

6-. Dolçainer, podries tocar l'himne?
-Es que em falten notes per dalt i per baix.
-ôstia quin dolçainer més roïn haveu contractat.

Hi hauran més, segur, però ara no me'n recorde. Son molts anys aguantant borregaes.

Manolo ha dit...

M'encanta que comententes Pau!!

Completes el que jo pose i li dones forma i cos!!


Eres una font inesgotable de coneixements.

Gràcies!!!

Pau ha dit...

És que són molts anys d'aguantar el panorama. Espera que fent memòria n'he recordat d'unes poques més:

1-. Por que vais de Curro Jiménez? (Açò era una pregunta habitual que els fallers de València feien fins fa uns quants anys quan veien un dolçainer amb faixa, jupetí i manta).

2-. Tu no fumarás...
- Jo? Com un carreter
- I com pots bufar tan fort?
- Per que la respiració és de diafragama.
- Això no és el que gasten les dones?

3-. Conversa entre un dolçainer de Castelló i el meu germà major a propossit d'una dolçaina d'Aliga:

Castellonero: - Això que tu toques no és una dolçaina valenciana...
Germà: - Ah, no? Pués com a dolçaina me l'han venut...
C: - Pués sàpigues que no és una dolçaina valenciana.
G: - Pués serà un piano però jo vaig demanar una dolçaina
C: Pués no és una dolçaina... la dolçaina valenciana és... CABUDA!!! (fa el gest amb la ma referint-se a que ha de tindre la campana ampla)
G:- Ah. Guay... me'n vaig a fer-me un quinto.

4-. Un dolçainer que tú coneixes (baixet, pelat i visco) es va referir a una colla determinada de dolçaines de la següent forma: "Para ser subnormales tocan bastante bién". Paradoxes de la vida... des de fa 5 o 6 anys el mencionat dolçainer forma part de la mencionada colla.

Pau ha dit...

he estat un parell de dies a Simat fent les festes de santa anna i he comentat aquest post amb els meus germans i junts n'hem refrescat unes poques frases més:

1-. Toca el Xocolatero!!!!
-Però si porte mig hora tocant-lo!!!
- Ah... si??
(imagineu-vos el que és semblava el que estava tocant al Xocolatero)

2-. A les festes de Sant Sebastià de Murla:
- Toca un pasodoble!!!
I el dolçainer toca Amparito Roca, quan acava:
-Això que has tocat que era?
-Amparito Roca...
-Pués eixa no lo portes molt "ensaià", eh?

3-. Conversa entre un home i un servidor durant una arreplegada en ple mercat de Godella:
Home: -Saps la Muixeranga?
Jo: -Si.
H: -Pués toca-la.
J: - No. No emsembla el lloc ni el moment.
H: -Per qué no te la saps.
J: -El que vosté diga
H: - Pués toca algo valencià
J: Totes les que estic tocant són valencianes
H: - Saps els porrots de Silla
J: - Si.
H: - Pués toca-la
J: Escolte, voste s'ha pensat que açò són "discos dedicados"??
H: Per qué tampoc te la saps...

I s'en va anar i em va deixar allí en la meua cara de bobo.

4-. Hi havien dues dolçaines tocant, una decideix pegar-se el moc i es possa a tocar el València. No en pega ni una i se li cauen els aguts però en lloc de deixar-ho estar i fer-la curta la fa amb la segón part i la repetició. Quan torna dalt l'altre dolçainer l'escridassa:
- Fill de puta!!! No t'ha eixit a la primera i vols que t'ixca a la segón????!!!!

Eva xaramitera ha dit...

Doncs aquesta no és desmotivadora pero la recorde amb tendressa.
Anavem per les 400 vivendes (ara barri de nou Alacant)i ens perseguia una muntonà de gitanets. Un s'acosta i diu "toca estrastó, toca estrastó".... "Però si portem una hora tocant-la", li vam dir.... "toca estrastó" va insistir. Era l'època d'"El tractor amarillo".... hahaha